Ciekawi mnie czy zastanawialiście się nad zaletami i wadami reklamy? Większość z nas zakłada, że reklama jest tym co niezbędne w promocji firmy czy też produktu i właściwie nie ma złych stron, no może oprócz finansowej. Jeśli tak myślisz i Ty to chciałabym Ci powiedzieć, że jesteś w błędzie!
Reklama ma co najmniej trzy duże minusy. Pierwszy z nich to ten wymieniony wyżej aspekt finansowy. Reklama w telewizji krajowej większości osób wydaje się najskuteczniejsza, ale jednocześnie przez koszty jej produkcji i emisji jest daleko poza zasięgiem przeciętnego przedsiębiorcy. Reklama w radiu czy ogólnopolskiej prasie również zalicza się do dużych inwestycji i nie jest powszechnie wykorzystywana przez małe i średnie firmy. Dopiero na poziomie lokalnym wykorzystujemy te nośniki.
Drugim dużym minusem reklamy jest jej bezosobowy charakter. Fakt, że jest skierowana do wszystkich bardzo często sprawia, że w efekcie nie trafia do nikogo!
Trzecią słabą stroną reklamy jest fakt, że nie pozwala ona na swobodną komunikację. Reklama jest jedynie nadawanym przez nas przekazem, monologiem. Odbiorca nie może wejść w aktywny kontakt z nadawcą, odpowiedzieć czy wyrazić swojej opinii. W efekcie bardzo wiele osób "wyłącza się" i pomija wszelkie przekazy reklamowe. Ten minus jest delikatnie niwelowany przez reklamę internetową, zwłaszcza tą widoczną na stronach firmowych.
Czy teraz, znając minusy reklamy, będziesz inaczej kreował swoje materiały informacyjne? Mam nadzieję, że tak :)
pozdrawiam,
Karolina z eneuron.pl - reklama dla małych firm
Reklama ma co najmniej trzy duże minusy. Pierwszy z nich to ten wymieniony wyżej aspekt finansowy. Reklama w telewizji krajowej większości osób wydaje się najskuteczniejsza, ale jednocześnie przez koszty jej produkcji i emisji jest daleko poza zasięgiem przeciętnego przedsiębiorcy. Reklama w radiu czy ogólnopolskiej prasie również zalicza się do dużych inwestycji i nie jest powszechnie wykorzystywana przez małe i średnie firmy. Dopiero na poziomie lokalnym wykorzystujemy te nośniki.
Drugim dużym minusem reklamy jest jej bezosobowy charakter. Fakt, że jest skierowana do wszystkich bardzo często sprawia, że w efekcie nie trafia do nikogo!
Trzecią słabą stroną reklamy jest fakt, że nie pozwala ona na swobodną komunikację. Reklama jest jedynie nadawanym przez nas przekazem, monologiem. Odbiorca nie może wejść w aktywny kontakt z nadawcą, odpowiedzieć czy wyrazić swojej opinii. W efekcie bardzo wiele osób "wyłącza się" i pomija wszelkie przekazy reklamowe. Ten minus jest delikatnie niwelowany przez reklamę internetową, zwłaszcza tą widoczną na stronach firmowych.
Czy teraz, znając minusy reklamy, będziesz inaczej kreował swoje materiały informacyjne? Mam nadzieję, że tak :)
pozdrawiam,
Karolina z eneuron.pl - reklama dla małych firm

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz